Байланыс үйлесімі (Эксперт Казахстан №21, 14.11.2016 ж)

Дәстүрлі байланыс операторларының қызметтері 4G мобильді интернеттің ұсынысына қарамастан, бизнес-клиенттер арасында сұранысқа ие

ҚР ұялы байланыс операторлары клиенттерге жаңа технологиялармен және сымсыз жоғары жылдамдықты қол жеткізуге уәде бере отыра кеңселік байланыс үшін 4G Интернет желісін қолдануды белсенді түрде ұсына бастады,. Дегенмен, пайдаланушы тәжірибесі әлі де айқын емес. Клиенттік базаны жоғарылату міндеттерін шешу, байланыс операторлары мобильді интернеттің барлық бизнес-міндеттерді шешуге жарамсыз екендігіне келетін клиенттердің назарын аудармайды.

Радиобайланыстар арқылы интернет желісіне қол жеткізуді ұсынатын қазақстандық провайдерлер арасындағы көшбасшы «Радиобайланыс» компаниясының тәжірибесі мынаны көрсетті: 4G интернет мобильді ұсынысының пайда болуымен бірге кейбір клиенттер өздерінің қызмет көрсетушісін өзгертті. Көптеген адамдар – екі рет өзгертті, өйткені, мобильді интернетте жұмыс істегеннен кейін олар сапа мен қызмет көрсетудің жоғары деңгейіне қайта оралуды қалады.

Бизнеске арналған ғаламтор

Мобильді интернеттің басты артықшылығы — қозғалыс еркіндігі. Осының арқасында қарапайым пайдаланушылар Интернет желісіне қол жеткізудің осындай мүмкіндіктерінің ерекшеліктерін ескеруге дайын, бірақ мобильділікке мұқтаж емес компаниялар үшін бұл мүмкіндіктер минусқа айналады. Қазақстандық 4G бизнестің талаптарына сәйкестігін бағалай отыра «Радиобайланыс» ЖШС техникалық директоры Валерий Ермошин төрт аспектіні бөліп қарастырады, ол провайдерді таңдау кезінде компаниялар үшін шешуші болып табылады. Бірінші – бұл жылдамдық, мобильді интернет жағдайында – кепілдендірілмеген. Ірі, орта және шағын бизнес компаниялары кепілді жылдамдықты қажет етеді, себебі мұндай компаниялар үшін байланыс жеткілікті маңызды, бірақ 4G бүгінгі күні оны қамтамасыз ете алмайды. Бір нүктеде күннің әр түрлі уақытында жылдамдық әр түрлі, егер таңертең ерте сіз секундына 90 мегабит алсаңыз, онда қарбалас сәт кезінде – секундына бір мегабитке дейін аласыз» деп түсіндірді Ермошин мырза, мұндай жағдайда 10-20 компьютері бар шағын компания оның коммуникациясы деректерді беру арнасымен және интернет желісіне қол жеткізумен қамтамасыз етілмеген. Екінші мәселе — 4G желісінің деректерінің пакетінде кешігу бар. Кешігудің айырмашылығы бірқатар қосымшалар үшін айтарлықтай сындарлы — мысалы, дауыстар (VoIP). Бизнес-клиент көзқарасы тарапынан 4G үшінші кемшілігі мобильді операторларда лимитсіз тарифтердің шынымен де жоқтығы аталады, және ең соңғысы- қала маңдары мен өнеркәсіп аймақтарының 4G желісімен әлсіз жабылуы. «Бұл барлық кемшіліктер біздің желіде жоқ, деп атап өтті сұқбат беруші. — Арнаны клиенттерге қойған кезде, сұралған жылдамдықты берілген нүктеде қамтамасыз етудің техникалық мүмкіндіктерін дереу тексереміз. Біз бұл жылдамдықты қамтамасыз етпейміз – біз оған кепілдік береміз. Біздің келісімшартта мынадай тармақ бар: егер клиенттің деректерді беру және Интернетке кіру қызметі қандай да бір уақыт аралығында үзіліп қалатын болса, біз абоненттік төлемді қайта есептейміз.».

Қолданыстағы тарифтік жоспарларға сәйкес 4G арналарында жүзеге асыруға іс жүзінде мүмкін болмайтын, «Радиобайланыс» компаниясы ұсынатын тағы бір мүмкіндік – бұл кеңселер арасында VPN арналарын ұйымдастыру.

Сервистік көзқарас

Бизнес Интернет-провайдерлерден жеке қатынасты күтеді. Егер қызмет бизнес-компаниялардың күтуіне сәйкес келмесе, компания басқа жеткізушіні іздей бастайды. «Телекоммуникация саласындағы ірі оператордың техникалық қолдауы тұтынушыға кей жағдайда: «Бұл сіздің тарапыңыздағы проблема, оны өзіңіз шешіңіз» деп айтуы мүмкін.
Біз осындай мәселелерді шешуге басқа көзқарас тұрғысынан қараймыз – клиенттің желісіндегі проблеманы айтып береміз, және кейде біздің инженерлер тіпті кішігірім конфигурацияларды жазады, содан кейін клиенттер өздерінің серверлерін олардың барлығы жақсы жұмыс істейтін етіп баптап алады», – дейді Радиобайланыс өкілдері. Егер қызметті тұтынушыда проблема туындаса – олар әдетте жұмыс күні ішінде шешіледі. Нәтижесінде клиенттердің қанағаттану деңгейі 85% жоғары. Лоялды клиент – тұрақты клиент болып табылады, көптеген ұйымдар провайдер нарыққа кірген 2005 жылдан бастап «Радиобайланыс» ЖШС-мен ынтымақтасады. Мысалы, алғашқы клиенттер – «Эйр Астана» ұлттық авиакомпаниясы және «Гелиос» жанармай құю станциялары желісі. Интернет-провайдердің «Радиобайланыс» клиенттері арасында ірі телекоммуникациялық компаниялар да бар – олар «соңғы миля» мәселесін шешу үшін радиобайланыс қызметтерін алады.
Интернет желісіне қолжетімділік, деректер беру арналарын ұйымдастыру («соңғы миля»), дәстүрлі телефония,
IP-телефония сияқты дәстүрлі телекоммуникация қызметтеріне қоса «Радиобайланыс» компаниясы 15-тен астам ілеспе қызметтерді ұсынады.
«Біздің соңғы ұсыныстар – бұл жаңа қызметтер емес, сервисті кеңейту болып табылады», деп өз көзқарастарымен
Компанияның коммерциялық директоры Руслан Хусаинов бөліседі, мысал ретінде «Интернет-сүзгі» ілеспе қызметін келтірді- аталған сервис бойынша, алғашқыда өтінімге сәйкес қажетсіз ресурстардың бастапқы тізімі бұғатталған болса, бүгінгі күні бұл тізімде 37 000-нан астам ықтимал қалаусыз сайттар бар. Көптеген уақыт бұрын жекелеген тапсырыс берушілердің өтініші бойынша жасалған бұл тізім, үнемі жаңартылып отырады. Жақында Ақтөбедегі бірнеше мектепке (олар да «Радиобайланыс» компаниясының клиенттері) «қауіпсіз интернет» қажет болды. Мектеп әкімшілігіне бірден «интернет-сүзгіні» қолданып, жеке кабинеті арқылы жұртшылық үшін қажет емес ресурстарды қосу мүмкіндігі ұсынылды.
Бизнесті жүргізу үшін маңызды қызметтерді ұсыну – бұндай көзқарас сұранысқа көбірек ие болуда. Нарықты алдағы уақытта не күтіп тұрғанын болжай білу қабілеті «Радиобайланыс» компаниясына өз клиенттерінің сұраныстарын қанағаттандыруға мүмкіндік береді. Осылайша, өткен жылдардағы талдау компанияға ғаламтор желісіне 10-16 Мбит/с жылдамдықпен кепілдендірілген қолжетімділікті қамтамасыз ету үшін алдын-ала техникалық дайындық жасауға мүмкіндік берді, қазіргі уақытта бұл ең сұранысқа ие бизнес ауқымы.
«Бізде бизнеске 4-5 жылдан кейін қандай жылдамдық қажет болатыны жөнінде болжамдарымыз бар және біз қандай техникалық қуаттылық қажет ететінін білеміз. Бірақ бұл тек техникалық мәселе емес. Ғаламторға қол жеткізуді қамтамасыз ететін қызметтің өзі алдағы жылдары тұтынушыларға провайдерлер негізінен ешқандай жаңалық ұсына алмайды. Өсім перспективалары қосымша ұсыныстармен байланысты: клиент – және әсіресе бизнес клиент, сөзбен емес, нақты іспен жаңа сервисті ұсынатын жеткізушіні таңдап алатын болады» деп сөзін сабақтады Руслан Хусаинов.

Авторы: Полина Викторова
Қайнар көз: Эксперт Казахстан № 25 (366) 25 маусым — 1 шілде 2012 жыл

adminБайланыс үйлесімі (Эксперт Казахстан №21, 14.11.2016 ж)